Ford'un Yeni 1.5L 3 Silindirli Dragon Benzinli Motoruna Yakından Bakış

01-11-2023 13:01
Ford'un Yeni 1.5L 3 Silindirli Dragon Benzinli Motoruna Yakından Bakış

Ford, Sanand otomobil ve motor fabrikasının açılışını Mart 2015'te gerçekleştirdi. Tesis ve faaliyetleri hakkında her şeyi ayrıntılı yazımızda okuyabilirsiniz, link.

Ford'un yeni 1.5L 3 silindirli Dragon Benzinli Motoruna yakından bakış.

 

Ford Hindistan'ın Sanand'daki motor fabrikası Dragon serisi motorları üretecek. Motorlar hem yerel hem de uluslararası pazarlar için olacak. Bu motorlar Hindistan dışında İngiltere, Brezilya, Çin, Rusya ve Meksika'da da üretilecek. Dragon serisi, Ford otomobil serisindeki mevcut motorların bazılarının yerini alması beklenen 1.2 L ve 1.5 L, 3 silindirli motorlardan oluşuyor. 1.5 L, 3 silindirli motor Hindistan pazarına ilk kez EcoSport'un makyajlanmasıyla girecek.

 

Bu fabrika hakkında bazı gerçekler:

Fabrikaya toplam 1 Milyar ABD Dolarının üzerinde yatırım yapılmıştır.

Tesis toplam 460 dönümlük bir alana yayılmıştır.

Damgalama, Araç Operasyonları, Motor Fabrikası ve Servis Parçaları Üretimi tesisteki işlevlerden bazılarıdır.

3,48,000 Metrekare inşa edilmiş alan.

Fabrikadan yılda 2.40.000 araç ve 2.70.000 motor üretilmektedir.

3.000'den fazla kişi istihdam edilmektedir.

19 satıcı/tedarikçi fabrikanın bitişiğinde yer almaktadır.

Bu yeni motorun parçalarının %80'i Hintli tedarikçilerden temin edilmektedir.

Dragon serisi motorlar Hindistan mühendislik ekibinin görüşleriyle geliştirilmiştir. Tasarım, geliştirme ve üretimin tüm aşamalarında yer almışlardır.

 

Yeni EcoSport'un Dragon serisi benzinli motoru 121 BHP ve 150 Nm tork üreten 1.5 L, 3 silindirli doğal emişli bir benzinli:

 

Alüminyum bloklu yeni üç silindirli motor daha hafiftir, sürtünmeyi azaltır ve boyut olarak %10 daha küçüktür.

Motorun Fren Spesifik Yakıt Tüketimi (BSFC) ve CO2 emisyonlarında %7 azalma sağladığı iddia edilmektedir.

İkiz bağımsız Değişken Eksantrik Mili Zamanlamasının (Ti-VCT) daha hızlı gaz kelebeği tepkisi ve gelişmiş yakıt ekonomisi sağladığı iddia edilmektedir.

Ti-VCT sistemi, motor çalışma koşulları değiştikçe her bir emme ve egzoz kamının birbirinden bağımsız olarak çalışmasını sağlar.

1.5 L Ti-VCT motor 5 vitesli manuel şanzıman veya 6 vitesli otomatik şanzıman ile eşleştirilecektir.

Dengeleyici mil, motor titreşimlerini ortadan kaldırmak için karşı ağırlık olarak çalışan hidrodinamik rulmanlar tarafından desteklenir.

Motorun triger kayışı, çalışırken sürtünmeyi ve gürültüyü azaltmak için yağ içinde hareket eder.

Sert motor seslerinin kabine girmesini önlemek için akustik izolasyon sistemi mevcuttur.

Motor, bu yılın sonlarında piyasaya sürülecek olan 2017 EcoSport Facelift'te tanıtılacak.

 

 

Kapak, ağırlığı azaltmak için motor braketleriyle entegre edilmiştir:

 

Krank mili, piston ve silindirin dikey ekseninden kaydırılmıştır. Genel olarak, ofset krank mili, güç stroku sırasında krank mili dikey eksene neredeyse dik olacak ve biyel kolu piston silindirinin dikey ekseniyle eş doğrusal olacak şekilde yerleştirilir:

 

Dengeleyici mil, sıralı 3 silindirli motorlarda yaygın olarak görülen birinci dereceden titreşimlerin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur. (İlgili tartışma):

 

Egzoz manifoldu silindir kapağına entegre edilmiştir. Uluslararası alanda birçok otomobil üreticisi entegre egzoz manifolduna geçmektedir (ilgili bağlantı):

 

Supap çalıştırma sistemi, supapların kapanma ve açılma hareketinden sorumludur. Bu özel sistemin supap kirpiğini (külbütör kolları ile supap iticisi arasındaki boşluk) kendi kendine düzenlediği iddia edilmektedir:

 

Yağ içindeki kayışın sektörde bir ilk olduğu düşünülüyor. Sürtünmeyi ve gürültüyü azaltmak için uygulanmıştır:

Ford'un yeni 1.5L 3 silindirli Dragon Benzinli Motoruna yakından bakış-smart-design-6.jpg

Her silindir ayrı bir ateşleme bobini alır. Faydası? Daha kolay soğuk çalıştırma ve daha iyi yanma kontrolü. Bujiler yanma odasının merkezine yerleştirilmiştir:

 

Motor Fabrikasının İçinde

 

 

Dragon 1.5 L motorunun üretildiği hattı gezdik. Aynı montaj hattı Dizel TDCi dahil diğer mevcut motorlar için de kullanılıyor. Televizyonda ne kadar çok montaj hattı görmüş ve kitaplarda okumuş olursam olayım, bir tanesini çalışırken görmek çok etkileyici bir deneyimdi. Motor fabrikası çok büyük!

 

 

Tesise girmeden önce, her iki tarafında birden fazla fan bulunan uzun bir hava odasından geçmeniz gerekiyor. Burası ISO Sınıf 8 Temiz Oda standardında bir tesis. Yırtıcı kuşların seslerini yeniden yaratmak için tesisin çatısına yayılmış çok sayıda hoparlör bile var. Bu, güvercinleri ve diğer küçük kuşları yuva yapmaktan caydırmak içindir. Açıkçası bu tür bir atmosfere alışmak biraz zaman alıyor.

Tüm alan çok iyi işaretlenmiş ve bize sadece izin verilen bölgelerde yürümemiz tavsiye edilmişti. Yerler o kadar parlak ki annem burayla gurur duyardı!

Toplanmayı ve montaj hattına katılmayı bekleyen bileşenler:

Ret masası. Her şey birçok kez test ediliyor ve bir kez reddedildiğinde, tam bir inceleme yapılmadan montaj hattına geri dönmesi mümkün değil:

Motoru baştan sona taşıyan el arabası. Her şey RFID ile etiketlenir ve yolculuğu boyunca kaydedilir. Bir şey gerekli spesifikasyonu karşılamıyorsa, neredeyse anında reddedilir. Herhangi bir bileşenin hattın ortasına yeniden girmesi mümkün değildir. Reddedilen motorun montaj hattının başından itibaren yeniden inşa edilmesi gerekecektir:

Bu iş çok fazla konsantrasyon gerektiriyor:

Sunum destesinde gösterilen makaralı külbütör ve hidrolik dokunuşu fark edebilirsiniz. Bu, sistemi LPG ve CNG gibi alternatif yakıtlarla uyumlu hale getirir. Sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olur ve bakım gerektirmez. Burada ayrıca ikiz değişken eksantrik milleri de görülüyor (Ford'un Ti-VCT teknolojisi):

 

Triger kayışı:

 

Motorlar neredeyse hazır. Kapsamlı bir testin ardından bu motorlardan bazıları yeni EcoSport'a monte edilmek üzere fabrikadaki başka bir bölüme taşınacak. Bazı motorlar da diğer pazarlara ihraç edilecek:

 

Bu testin bir parçası olarak, motoru aydınlatmak için ultraviyole ışık kullanılır. Bu, herhangi bir yağ sızıntısını oldukça belirgin hale getirecektir. Motor birkaç saniye boyunca yakıt olmadan çalışır. Bu testte kullanılan bazı teller ve kablolar altından yapılmıştır. Altın herhangi bir parazite neden olmaz ve son derece doğru okumalar sağlar:

Sıcak test. Motor 2,5 dakika boyunca çalışır ve Dragon 1,5 L gibi yeni bir motor söz konusu olduğunda, ilk 5000 motorun tamamı test edilecektir. İlk 5000 motordan sonra motorlar rastgele seçilecek ve test edilecektir:

IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.